Nova verzija reCAPTCHA sama prepoznaje jeste li čovjek ili bot

Google je s 30. listopadom predstavio novu verziju reCAPTCHA tehnologije, koju nudi od 2007. godine kako bi se lakše prepoznali stvarni posjetitelji web stranica od botova. I u ovoj verziji nazvanoj reCAPTCHA v3 napokon korisnici neće imati one dosadne probleme, upisivanje neprepoznatljivih slova ili klikanje po kvadratićima fotografije s ciljem pronalaska onoga što piše da treba pronaći.

Ne, umjesto svih tih komplikacija, Google je odlučio prebaciti odgovornost na administratore web stranica, pa da oni sami odluče što će s posjetiteljima, bez da oni to osjete. Dakle, sad se uz novu tehnologiju, koju Google drži u tajnosti, prepoznaje botove već na temelju njihova ponašanja na web stranici i administratori potom dobivaju uvid u to te odlučuju hoće li ih ukloniti ili ne.

S obzirom da detalji tehnologije ne postoje, može se nagađati da se to čini zahvaljujući umjetnoj inteligenciji (UI) i strojnom učenju. Ali, ionako je najbitniji konačni ishod, a on će biti točan. Pa tako administratori web stranica dobivaju mogućnost promatranja posjetitelja kroz rizične bodove, koji se kreću od 0,1 pa sve do 1. Naravno, što je brojka niža, rizik je veći i šanse da se radi o botu su veće. No, najzanimljivije u cijeloj priči je što se iskustvo korištenja web stranice za posjetitelja ne mijenja.

Konkretniji primjer jest, imate web stranicu i na njoj klasičnu potrebu prijave na nju, pregleda svega što postoji na njoj, mogućnost ostavljanja komentara, osvrta o onome što se nudi na stranici, kupnji onoga što se nudi… Botovi će sve obaviti odmah, ovisno za što su “zaduženi”. Ako moraju ostavljati osvrte, po prijavi će ostaviti nešto generički. Ako je cilj davati ocjene, činit će to. Google prema vremenu provedenom na stranici i njenim dijelovima, praćenju pokreta miša i načinu pisanja, prepoznaje tko su stvarne osobe, a tko su botovi. Zatim administrator dobije uvid u rizične bodove pa donosi daljnje odluke.

Najčešće se potreba za pregledom situacije javlja kod naglog porasta prometa web stranice, a izostanka nekog stvarnog angažmana. Ili, izostanka šireg angažmana. A najbitnije u svemu, s reCAPTCHA c3 Google više nije taj koji donosi odluke, to čine administratori i bez da ometaju korisnika.

Nova tehnologija stiže u prvoj polovici studenog i tranzicija, kako tvrdi Google, bit će jednostavna i neće se ni osjetiti.

(Ukupno pregleda na ovaj sadrzaj 7 pregleda, 1 Danas)

Related posts

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

*