Ferrari ima novi unikat












Ferrari ima novi unikat

Da…nakon Claptonovog mokrog sna na četiri kotača, hrpetine „posebnih“ varijacija na temu pojedinih modela koji stoje u hangarima i halama raznoraznih prinčeva i kraljeva u Dubaiju, stigao je red na još jedan unikatan Ferrari…

S obzirom na to da je Internet već odradio „redaljku“ na ovom Ferrariju, čini se da kasnimo s ovim osvrtom i ponašamo se u skladu s nazadnom ideologijom koja na ovim prostorima vlada. No vjerovali ili ne, uopće nije tako. Dapače, namjerno smo držali ovaj Ferrari izvan vijesti i aktualnosti na portalu i to samo iz jednog-jedinog razloga – nismo bili sigurni što bismo uopće rekli.

Ferrari SP-38 u najmanju je ruku zanimljiv.

Ferrari SP-38 u najmanju je ruku zanimljiv.

Najnoviji unikat iz Ferrarija naziva se SP-38. I to samo po sebi ne znači ama baš ništa posebno, zar ne?! Ima jedan par vrata, što je za očekivati od Ferrarija, a izuzev četiri kotača, jednog volana i još gomile komponenata od kojih se svaki Ferrari sastoji, manjak posebnosti se nastavlja unedogled. Motor je već stoput viđeni 3,9-litarski Turbo-V8, a čak je i šasija ostala bez ikakvog „wow-faktora“, jer se radi tek o malčice modificiranoj varijaciji na temu šasije s kojom raspolaže Ferrari 488 GTB. Stoga se s pravom svi skupa možemo zapitati po čemu je dotični Ferrari toliko poseban čak i usprkos jednom-jedinom primjerku koji Ferrari misli proizvesti (za klijenta, tj. po narudžbi).

Hm…

Ferrari 488 GTB kao baza i glavni donator dijelova.

Ferrari 488 GTB kao baza i glavni donator dijelova.

Ako krenemo od dizajna, eksterijera, posebnosti su itekako vidljive, jer SP-38 skoro da i ne sliči na svog brata-donatora dijelova. Prema riječima ekipe iz Ferrarija, „ovo je prikaz novog smjera dizajna u Maranellu“, odnosno praktična demonstracija sile Ferrarijevog novog dizajn-centra. I to je vidljivo već iz globala. Ali kako ljepota najčešće leži u detaljima, možda će za mnoge upravo kroz sve te detalje ovaj Ferrari imati apsolutnog smisla.

Iako je riječ o automobilu najnovije generacije i može se pohvaliti s najmodernijom tehnologijom, SP-38 naslanja se na neka starija vremena i dizajnerske trikove s kojima su se unutar „Pininfarina-ere“ dizajna služili tvorci (sada već) vječnih i legendarnih modela. Na prednjem se dijelu ovog automobila našao dizajnerski podsjetnik na 308 GTB, na boku su se našle vizualne poveznice s modelima 512BB i F40, dok stražnji kraj poprilično podsjeća na F50. Doduše, nakon dužeg gledanja (odnosno iz za***ancije) izgleda kao da neki nizak automobil rađa Dodge Challenger s topovima u prednjem braniku, ali to je već jedna sasvim druga priča. Stoga recimo tek da ovo nije najljepši Ferrari ikad, ali dizajnom definitivno nije za baciti.

Prednjim dijelom je SP-38 vezan uz povijest marke.

Prednjim dijelom je SP-38 vezan uz legendarnu 308-icu.

Motor je dakle identičan onome s kakvim se Ferrari 488 GTB pohvalio prije dosta vremena, a za pretpostaviti je kako i mjenjački sklop nisu zadesile nikakve (bitne) promjene. Dakle, i dalje je riječ o V8 „Turbaku“ s 3,9 litara zapremine, odnosno o snazi od nekih 670 konja i maksimalnom okretnom momentu (buraz) od 760 Nm. Pogonski kotači su (naravno) oni stražnji, a što se performansi tiče, za pretpostaviti je kako i SP-38 ubrzava, koči i ide isto toliko uvjerljivo kao što je to slučaj s njegovim tvorničkim i sve samo ne unikatnim bratom.

Dakle, ako ćemo glumiti pompozne milijunaše lišene osobnosti bilo koje vrste, reklo bi se „ništa posebno“…

Čudan i zanimljiv u isto vrijeme...

Čudan i zanimljiv u isto vrijeme…

Ovaj je automobil svoju premijeru doživio na ovogodišnjem izdanju legendarne manifestacije pod nazivom Concorso d’Eleganza Villa d’Este, što u prijevodu znači da je predstavljen prije samo nekoliko dana. I već su pri samom predstavljanju reakcije bile i više nego pozitivne. No s obzirom na to da je ipak riječ o Ferrariju i još k tome unikatnom, drugačije nije bilo ni za očekivati. Stoga usprkos bazi iz već postojećeg i svima opće poznatog modela 488 GTB, koju SP-38 nimalo ne skriva, vrijedi reći kako je Ferrarijev „novi“ smjer dizajna ostao dosljedan samome sebi. Jer iako tehnologija i zakonske regulative na tržištu svako toliko uzrokuju uragane i temeljite promjene u raznim smjerovima, Ferrari nekako svemu tome odolijeva. Ili se barem tako čini. A ako već ništa drugo, onda je već to jedna vrlo pozitivna strana cijele priče – one o modelu SP-38, ali i one o Ferrariju u općenitom smislu.

Stražnji dio izgleda kao da porađa Dodge Challenger Demon.

Stražnji dio izgleda kao da porađa Dodge Challenger Demon.






(Ukupno pregleda na ovaj sadrzaj 54 pregleda, 1 Danas)

Related posts